Katter och hundar
Har ni hund hemma? Hur går era katter ihop med den?
Jag har själv en rottis hemma. Hon var jätte intresserad av katterna till att börja med, tills hon blev jobbig då sa katterna till henne att det är dom som bestämmer. Numera är det enda hon reagerar på när katterna busar för mycket, då är hon lite polis och kommer och tycker att man inte får busa inomhus 😉
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag har inte mina katter hemma hos mig då de fick stanna kvar hos föräldrarna när jag flyttade. Men de har två stycken hundar och det går väldigt bra. Var lite spott och fräs i början men nu vet hundarna vilka det är som bestämmer 😉
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ja vi har en stor hund: Sankt bernhard.
Det fungerar helbra 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Japp jag har hund (blandis) som går mycket bra med katterna, de kan till och med leka tillsammans ibland.
Är även ofta hundvakt till olika bekantas hundar, vilka många inte är kattvana, men även det går bra med min katt.
Är hunden jobbig med henne så går hon undan (springer ej så det blir ingen jakt), räcker inte det så ger hon en liten smäll på nosen och då har hittills alla hundar backat och låtit henne vara. Men oftast så är det tvärrt om så att jag får säga till katten att låta hunden vara ifred, speciellt om det är en hund av liten ras för då kan katten bli extremt kelig och stryka sig mot hunden och förfölja den hela tiden 😃
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Mio funkar bra med hundarna, i synnerhet med mammas schipperketik. De sover, gosar och leker hur bra som helst med varandra. Dock går det inte lika bra med min egen hund, Brownie, blandras. Han blev riven i ansiktet av en katt som valp, och är därför rädd för katter. Men det är på bättringsväg! Brownie och Mio accepterar varandra, kan dela säng eller soffa, men ligger helst någon meter ifrån varandra. Sen tycker katten att det är jättekul att reta vovven på promenaderna 😉
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Vi har två hundar och en katt. De trivs bra ihop. Den minsta hunden och katten älskar varandra. De sover, busar och dricker vatten ihop! Hundarna är stora om det är värt att anmärkas.
En bild säger mer än tusen ord. Ixxi med min bortgångne raskatt Garion. ❤️
http://i59.photobucket.com/albums/g304/Cahira_/strinte.jpg
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag har haft flera hundar ihop med mina katter utan problem, just nu bor det enbart en liten siberian husky ihop med katterna och det fungerar utmärkt. Även en iller bor ihop med mina katter utan problem.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Jag har två katter och en hund- det funkar super trots att både katterna och hunden var vuxna när jag skaffade hunden. :)
Vi har en amstaff en schäfer o en katt.
Gissa vem som är herre på täppan?
#9 Jag gissar på katten? 😉
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Har ingen egen hund men mamma kommer ibland förbi med sin golden. Det är ömsesidigt ignorans från båda hållen. Skulle hon komma för nära Satan så smäller det förmodligen. Findus håller sig bara undan.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Det går utmärkt, min katt går ihop med allt från chihuahuor till rotweilar till kaniner. Absolut bästa vännen är ju en vit liten lurvig sak till kanin. Efter 3 bett från kaninen lärde hon sig att leka snällt och nu busar de som galningar, haha!
Men gud vad jag pratar bort mig. Hund var det ju. Kort sagt ingnorerar de varandra, hehe.
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Här bor 1 katt o 2 hundar som han leker brottning med .
Kaninen leker han jaktlekar med de jagar varann.
Marsvinen sover han tillsammans med.
Så han funkar med alla.
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Polly gillar hundar (iallafall småhundar är mer okej än stora) 🙂 Speciellt våran jack russell, dom har ett speciellt band. Dom brukar gosa med varandra och putsa på varandra. Hon brukar ge hunden en riktig tvätt någon gång om dagen. Dom ser jätte gulliga ut tillsammans.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min mammas hund går super bra ihop med de 3 katterna jag har! Mammas hund Lissie är en Amris så hon är en sådan som måste passa på katterna då de leker så ingen startar bråk (kattpolis ja!)
Hemma hos mamma bor Lissie tillsammans med min äldsta katt Akrelei som mamma fick ta över eftersom hon inte trivdes i min lilla lägenhet. De två funkar utmärkt tillsammans. Även om de inte gosar eller sover med varandra så trivs de i varandras sällskap. Akrelei fanns innan Lissie kom så de två har klickat sen vi skaffade Lissie för 3 år sen. Akrelei var 3 år då vi skaffade Lissie så 2 dagar efter att Lissie kom så lekte dem två för fullt med varandra.
Skulle gissa på att Akrelei försöker växa upp och inte visa sig vara så leksugen med Lissie då det väl gäller. Haha Akrelei är lite speciell.
Hemma hos mig bor jag med två st kattpojkar, en ragdoll och en till bondkatt. Ragdollen är vann med hundar sen länge så då vi hämtade hem Dooleys för 1 år sen så sov Lissie och Dooleys tillsammans i bilen på vägen hem från Dalarna till Sundsvall.
Lukas, bondkatten, tog det 1 vecka för innan han accepterade Lissie så idag är de två bästa vänner och ska bara gosas, pussas och leka med varandra. Är glad att mina djur kan komma överens ^_^
Såhär funkar det 😉
De är verkligen bästa vänner, när katten kastrerades så va hunden efter honom hela tiden och höll koll på honom, samtidigt som hon kollade på oss med en bekymrad blick.
I början va katten livrädd för vår hund och så fort han hörde henne så fick han panik, men de blev allt fort vänner :)
Vi har tre hundar och två katter. Ena hunden går bara ihop med katten hon har växt upp med, den äldsta katten. Den andra katten kan hon gå förbi och lukta på men springer han iväg, fräser eller så så springer hon efter honom.
Dom andra två hundarna går bra ihop med katterna. Det är bara om katterna busar som dom gärna vill säga åt dom. Det har katterna löst genom att busa på kvällen när vi och hundarna har gått och lagt oss :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Jag har ingen egen hund men en kompis har med sig sin stora blandrastik hem till mig ganska ofta. Min hane som är tuff och cool i de flesta lägen tycker väl att jaja är du här igen och hälsar lite snabbt och sen bryr han sig inte längre. Min hona som är mycket försiktigare av sig tycker det är fruktansvärt att jag kan släppa in ett sånt monster i huset så hon håller sig undan.😃 Ser alltid till att katterna har nånstans att ta vägen dit hunden inte kan komma så de känner att de får vara ifred om de vill. Det lite roliga är att den som är räddast av de är hunden… Hon kryper upp i mitt knä och ligger där och spanar på tryggt avstånd.
Medarbetare på Utekatter iFokus
Har tyvärr inga kort på katten o hundarna 😞
Men här har vi två hundar och en katt. Enja hade vi när vi skaffa kattunge som dottern fick och det var mycket nyfikenhet. Hon sluta med försöka jaga honom efter sagt till henne 2 gånger då visste hon att den leken är inte okej. De två hitta varandra o lekt som tokar sen skaffa vi en liten Donna då var hon 6 mån och verkligen katträdd. 🤓
Hur gör en smart katt för att jävlas med katträdd hund…. JO, man lägger sig i dörröppningar så vågar inte räddpalten gå över/förbi smart drag så vi fick ofta lyfta henne över då hon pep på hjälp. Enja hjälpe henne med genom leka med Bamse så han flytta på sig. Han kunde oxå ligga på lurpass här o där bakom dörrar o skrämma henne, eller på skohyllan o sen hoppa på henne. 1 mån tog det sen vart de som bästa kompisar idag leker dom som tokstollar dessa två, det var något jag tvivla lite på måste jag erkänna. De sover inte ihop tyvärr det tycker jag är så sött annars.
Härliga bilder ni bjuder på ni andra o kul o läsa om era hundar o katter ❤️
Min hankatt är bästa vän med mina föräldrars stora blandrashund och skulle nog fungera med de flesta hundar, min ena honkatt däremot tycker inte alls om hundar och undviker oftast att vara i samma rum som hunden, helst är hon där han inte får vara. Ibland stoppar föräldrarnas hankatt in hela skallen i munnen på hunden och hunden gör absolut ingenting haha