Katt o andra djur.
Vi har andra djur (häst höns och kaniner)
kaniner älskar hon att gnaga på men som tur är så är hon rädd för hönsen och även hästen (men hästen tror jag inte hon fäller)
l'm back
Ja jag har 6 marsvin, 5 kaniner och 1 hund också förutom våra 2 katter. Plus ett akvarium.
Gammelkatten är mest rädd för marsvinen och kaninerna. Min hankatt däremot är nyfiken och vill ibland busa men det blir inte så bra tror jag så det får han icke 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 vår katt var rädd för vissa av kaninerna förut också, det var bra tider (hon och en av hanarna var bästa vänner och tex tvättade varann, gosade genom gallret m.m.)
Sen fick hon smak för kaninkött 😕
l'm back
#3 Våran gammelkatt kom hit som 12 åring (snart 15 år nu) och hade aldrig sett kaniner eller marsvin innan hehe Sedan är hon en liten fegis i regel så hehe
Usch då :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har förutom katterna 3 stycken kaniner. De tre yngsta är uppväxta med kaninerna och skulle de vara ute tillsamman är det snarare katterna som är rädda för kaninerna än tvärtom. Med den äldsta herren är det dock annorlunda. Sen han flyttade hit med min plastmamma för två år sedan har han inte visat något intresse för kaninerna, men då han kommit hem med hareungar ett flertal gånger (+ grannens kanin som rymt) i sina yngre dagar vågar vi inte chansa utan har kaninerna väl inburad när han är ute (de brukar få springa löst i trädgården under uppsikt). :)
Hälsningar Emma! :)
Vi har en kanin som går bra ihop med våran ena katt :)
Förutom våra 2 underbara katter har vi 2 helknasiga grekiska landsköldpaddor. Katterna älskar att sitta i sitt träd och studera paddorna i deras gigantiska låda.
Vi har dock fått lägga kompostgaller ovanför lådan, för att den ena katten trodde att det var en gigantisk kattlåda, så han använde den som sådan… 😛
Bild på Melvin som studerar för fullt.
"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens
“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens
Jag har kaniner, hund och hästar förutom mina katter :) Alla djuren fungerar väldigt bra tillsammans! :) Kaninerna tycker katterna är lite jobbiga ibland, dom är så sociala så dom puttar på kissarna och kryper under dom hela tiden ;) Men kaninerna bor i stallet och katterna inne/ute så dom hälsar oftast bara genom gallret!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Katterna och hundarna har jag skrivit om i tråden katter och hundar. Utöver det har jag fyra möss och en guldhamster. Den äldsta katten bryr sig inte om dom men han får inte vara med när dom är lösa på bord/rasthage för säkerhetsskull. Den andra katten vill käka upp dom så han får inte vara i mitt rum.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
vi har hund oxå,dom pussas,myser och sover tillsammans, ser väldigt gulligt ut :)
Min förre detta kisse han brukade leka med hunden. Då stoppade han (självmant) in sitt huvud i min rottis mun och sen bet han henne lätt i läpparna. Blev helt förskräckt när jag såg det första gången, trodde ju hunden försökte äta upp kissen men sen såg jag att hon hade munnen öppen :) Kanske inte mest optimala "lekplatsen", men dom lyssnar ju inte direkt när man säger till dom! Hände i alla fall aldrig något, katten och hunden var bästa vänner livet ut! :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Själv har jag bara katter och två chinchillor (chillorna bor hos mina föräldrar) men sen har mina föräldrar ett antal andra djur så som höns och hund. Önskar jag hade bild eller video på när min hankatt går in i chinchillaburen och blir utfräst av Tage, hanen. De ser väldigt roliga ut tillsamman hihi
Visar Spencer med bästa kompisen Liston istället 😉
Vi har en hund, tre katter sen har jag en hamster (har haft två till, men dom dog av ålder ganska nyligen). Funkar utmärkt (:
Hunden kan bli lite uppspelt och försöka leka lite hårdhänt, men det är inte så ofta (och vi säger naturligtvis åt henne).
Har hamstern i mitt rum, och det är bara min katt som får/brukar vara där. Buren är ordentligt säkrad, så det funkar bra det med (: Nån enstaka gång har katten sovit på buren, men hamstern verkar inte bry sig alls.
//Jessie