Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett20-kattprylar
Läst 3310 ggr
IdaL
0

Hemmagjorda leksaker

Sitter och försöker komma på lite skojiga leksaker som man själv kan pyssla ihop till katterna. Tänkte därför höra om ni har några roliga tips på vad man kan göra? Visa gärna med bild!

CorneliaAndersson
0

Hehe, brukar ge Busan en toarulle (som där inte är något papper på) hon ÄLSKAR att jag den O,o

Men, om det hade funnits papper på den, så skulle den nog vara ännu roligare ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Jessicahagstrom94
0

Lådor brukar kunna vara en favorit… ;)

Idunvallen
0

Min ena katt är enkel när det gäller leksaker, det absolut roligaste hon vet att leka med är bomulltops… hon blir helt tokig och kan leka med en tops hur länge som helst.

Medarbetare på Utekatter iFokus

Afturelding
0

Möss är enkla att sy, och vill man hålla likheter med riktiga möss borta så kan man sy den som trekanter istället. (våra katter får inte leka med något som liknar päls eller smådjur, eftersom att jag vill ha råttor senare, man kan ju i alla fall göra vad man kan).

Rita ut formen på ett papper (räkna in sömsmån så slipper du göra det på tyget sen), klipp ut i tyg och sy ihop, men lämna ett litet hål så att du kan stoppa den. Fyll och sy ihop hålet för hand :)

De går att fylla med vadd och tygbitar, beroende på vad man har hemma. Vill man göra dem extra roliga kan man blanda i torkad kattmynta i vadden, och man kan också fläta en svans av garn.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
0

Vår katts favvo är papplådor, hennes boll nr1 (en gammal julgranstekoration i form av ett äpple studsar ovanligt), hennes boll nr2 (en ihoplindad "trasmattsremsa") och hennes "snöre med tuss (en bit paracord som en läderslarvbit är fastknuten på.

och sen såklart hennes "borg" kurri kurri namnam gjord av div olika kartonger som tejpats ihop (i början kröp hon helt enkelt bara in där och började kurra)

allt gratis och återanvänt

l'm back

Nerdysiamese
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag virkar leksaker, gör små super mario svampar med kattmynta och en bjällra i jag kör på ett en halverad variant av mönstret från wolfdreamer och med en lite biegare färg för "stammen" och en vitare färg för prickarna istället för samma färg.

http://wolfdreamer-oth.blogspot.se/2009/05/mario-brothers-mushrooms.html

fyller med ungefär hälften vadd, hälften lös kattmynta som man kan köpa i påse på djuraffären och sist när toppen nästan är klar petar man ner en liten bjälra och virkar klart toppen.

dom brukar vara populära bland familj och vänner som presenter också =)

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[RMSLiners]
0

Tog båtrep och fläta ihop samt satte fjädrar i ena änden av flätade repet, vips hade jag en rolig vippa i handen han kunde jaga eller dra i.

IdaL
0

Så bra tips ni har! :)

#6 Vad duktig du är på att virka! :) Jätte fint!

[Forest]
0

6 åh vad fina 😊
Jag har tips o ge som är enkelt o göra för oss som är kassa på sy.

Kinderägg, då tar jag lilla bubblan o lägger i makaroner/ris tejpar för och vips har man en rolig leksak som inte rullar helt rakt. Det går även stoppa i kattmynta. Vill man kan man ta en gammal vante och stoppa i bubblan i tummen, klippa av och sen sy ihop den. Då är det en mjukare leksak som låter + kanske luktar mynta 😎

Har man  resårband så kan man ta en krok och sätta upp över dörren, här brukar jag variera leksakerna resårbande. Jag har denna bara framme när vi är hemma pga jag vet att katter kan fastna och skada sig.

Hittar ibland lite fjädrar ute vips så tar man in detta så leker katten som en tok😉

Mullemu
1

Min katt är väldigt lättroad och favvoleksaken just nu är en pinne/liten gren som vi hittade ute. Han tröttnar aldrig på att jaga den. :-)