Långt koppel?
Finns det?
Jag har en innekatt, pga att jag bor vid en stor väg, som dock är ute i sele varje dag. Har ett flexikoppel med 5m lina som jag tycker är för kort men jag har inte hittat något som är längre. Finns det? Skulle vilja ha ett som är ca 10m så att han kan göra ordentliga ruscher utan att strypas. Tips mottages tacksamt. 🙂
Spårlina för hund?
Jag tycker dem är bättre än flexi. Nu går jag ej i sele med mina katter men med kaninerna 🙂 Så använder hundens spårlina där ibland hihi
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har tittat på sådana men tycker att flexikoppel är smidigare eftersom man inte måste samla ihop den manuellt så att säga. Kan ju dock vara ett alternativ. 🙂
#2 Jo sant 🙂
Här är på 8-10 meter också: http://www.zooplus.se/shop/hund/hundkoppel_hundhalsband/rullkoppel?gclid=CMvMkfX_2bYCFYF7cAodh1QACg
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hittade ett för katter på 8m :)
http://www.swecat.com/flexi-koppel-long-1-8-svart?trackID=4861918
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Toppen! Synd att den var slut på lager men nu vet jag att det finns iallafall. Tack för tipset. :)
#5 Tror att den bör komma in alldeles strax :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Tänk bara på att sådana koppel är orsaken till att många hundar dör per år, tappar man dem och den kommer flygande bakom djuret kan det få panik och springa iväg. Ofta blir de påkörda då.
Så håll hårt i kopplet!
lurvponnyn.vimeddjur.se
#7 Är medveten om det men tack för omtanken. 🙂
Men du har väl inte halsbandet på katten kring halsen. Har du inte en sele? Det finns 8 m det har jag.
Det står ju sele i huvudinlägget… Var väl kanske lite fel ordval att använda men alla gör misstag.
Ja, det står sele och en av remmarna går runt halsen och en runt kroppen strax bakom frambenen. Även om selen är bra konstruerad så blir det ändå ett obehagligt ryck i hela hans kropp om han drar iväg utan att jag hinner med. Om linan är längre så hinner jag, som är mycket långsammare, få upp farten innan hela linan löpt ut så att rycket uteblir. Så tänkte jag. 😉