Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett04-beteende-hälsa-sjukdomar
Läst 2072 ggr
fredricakarlsson
0

Kastrering?

Hej jag har en liten fråga, jag ska kastrera min katt(er) och undrar om de kvittar när jag gör de? Han katt spelar väll ingen roll men tänker på min hon katt. Om jag gör de nu till sommaren så kan jag väll inte gå ut med henne?

bubbelbruden
3

Om jag var du skulle jag göra det så fort som möjligt då det tar mycket på honan att löpa så det är bättre att göra det snarast och hålla henne inte nån vecka tills såret läkt och sen kan hon njuta av sommaren.

VildaVittra
0

Det är bara några dagar typ 7-10 dagar som katten behöver hållas inne efter kastration. Mina tjejer bröt sig ut efter två dygn, visserligen inte att rekommendera, men vad gör man.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Katthemsmatten
2

Tidig kastrering är bra. Läketiden är ca 10 dagar och sedan är det som vanligt igen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

fredricakarlsson
1

Okej, tack för svar alla! :) Känner inte att det är "jätte" bråttom (Asså typ att boka tid imorgon) att kastrera henne då hon har fått p-piller tidigare, och är innekatt. Men nästa vecka börjar jag min APL hos en veterinär så jag bäställer antagligen tid då :)

Katthemsmatten
3

P-piller skulle jag inte ge någon längre tid. Kastrera så snart som möjligt istället.

Medarbetare Hittekatter iFokus