Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett12-köp-sälj
Läst 1984 ggr
[Emma--]
2

(S) Katten Saga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hjälper en vän till mig att söka efter ett lämpligt hem åt katten Saga. 

Måste skriva historian för bakgrunden eftersom det är så viktigt att hon hamnar i rätt hem. 
Min kompis och hennes dåvarande man fick besök av några ungar som försökte få sälja en kattunge. Dom gick och pratade med föräldrarna och dom köpte henne just för att dom sett hur den familjen betett sig med katter. (ungarna sprang och jaga katter utanför med pinnar och kastade saker mot dom. Bar runt dom på helt fel sätt, katten hoppade ett flertal gånger från balkongen och föräldrarna brydde sig inte. De hade dessutom just förlorat sin första katt eftersom den smet. De har efteråt haft ytterligare 2 katter som blev lämnade i soprummet.)
Hon fick alltså ingen jättetrygg början på livet och var mest troligt under 12 veckor.

Min vän har fått försöka jobba jättemycket för att få katten trygg och stunder som när det krävs ett bad har inte varit lätt då hon varit riktigt rädd för vatten. 

Men Saga är en snäll katt, men som lite lätt blir stressad. Min vän och hennes man har separerat och sen det kom ett barn in i bilden så blev Saga stressad och fick då flytta till kompisens ex. Där har hon nu bott några månader. 

Nu kan inte exet där ha kvar Saga först pga en utbildning, sen när det inte blev av skulle han fortfarande omplacera och nu sägs han ha blivit allergisk.

Saga är en svartsköldpaddsfärgad huskatt, med lång päls (eller semi kallas det väl). Hon är 3-4 år gammal, kastrerad, idmärkt och vaccinerad. Hon är innekatt, men har gått i koppel ibland men verkar som att det krävts väldigt tidigt när inga personer är vakna för att hon annars blir rädd. Sen har hon även gått ute fritt hos min väns mamma någon vecka/sommar ute där det bara bor en till familj och alltså väldigt lugnt. 

Så hon behöver ett lugnt hem med mycket kärlek. Gärna till någon äldre där det inte kommer finnas någon risk att det skaffas barn.
Hon är snäll med barn, men det verkar finnas en viss stress kring det för henne så därför är det inte lämpligt med en barnfamilj.

Katten bor i Boden.

500 kr (Ska kolla så inte tanken var något annat dock)

Bilden är gammal och hon är en aning fluffigare sist jag såg henne.

[Emma--]
8

Hon ska ha hittat ett hem hos ett äldre par nu.

Katthemsmatten
0

Vad skönt att det löste sig för kissen!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Emma--]
0

mm hoppas det blir ett livslångt hem nu 🙂

Katthemsmatten
1

Självklart, men om det är ett äldre par så hoppas jag att de håller distansen ut, så att säga.

Medarbetare Hittekatter iFokus