#1 Veckans katt
Veckans katt är en liten tävling som pågår i 1 vecka. Varje vecka har vi ett nytt tema där ni får bidra med passande bilder. Tanken med denna lilla tävling är utse en bild som vi gillar och vinnaren får därefter äran att hålla i nästa utmaning.
Temat för denna veckan är Trötthet. Temat får tolkas hur man vill men en förklarande text är alltid uppskattat.
Regler
- Du måste ha fotat bilden själv eller ha tillstånd till bilden
- Du måste vara medlem på Huskatter iFokus för att delta
- Det ska vara din katt på bilden
- Du får bara bidra med en bild
- Samma medlem kan inte vinna två veckor i rad
- Tävlingsledaren får inte bidra
- Försök hålla tråden fri från onödiga kommentarer
Det är tävlingsledarens uppdrag att publicera vinnande bidraget efter att en vecka sen tävlingsstarten har gått. Har inte tävlingsledaren publicerat ett resultat 5 dagar efter avslutad tävling kan värd/medarbetare göra det istället.
Vinnaren av tävlingen får sedan i uppdrag att starta en ny omgång med ett nytt tema. Då skapar man en tråd med denna texten och väljer nytt tema och byter ut datumen.
Det är okej att välja ett tema som redan har varit men det måste minst ha gått två veckor i mellan varje tema.
Tidigare teman:
#1 Trötthet
Det är tillåtet att posta sitt bidrag fram till och med den 28/4 kl. 00.00, bidrag postade efter skriven tid kommer tyvärr inte räknas med i tävlingen.
Lycka till!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Tänkte att vi testar denna lilla tävling nu i en vecka. Verkar intresset stort så låter vi tävlingen fortsätta.
Mvh. Ida Lundahl
Polly gillar att ligga i våran trapp och sova/sola sig.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Mycket trött råttfälla sovandes på hennes huskyhane. ❤️

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Våran katt Snöret la sig och sov bredvid spegeln så det såg ut som om han hade två bakar ^^
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
underbara bilder alla!
Sajtvärd på Perser iFokus
Ja vad ska jag säga? Nova verkar kunna sova hur som helst, vart som helst! 😃
Olle :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Det skulle vara bra om man kunde "nåla fast" tråden #1 Veckans Katt, så ser fler tävlingen. 😇🙂
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
#26 Eftersom det inte alltid kommer vara medarbetare/sajtvärd som håller i tävlingen så kommer den tyvärr inte kunna sitta nålad. Vi får putta upp den om den skulle hamna för långt bak! 🙂
Mvh. Ida Lundahl
#27 Fast det är ju bara att du/medarbetare klickar på hantera i första inlägget i tråden som medlemmen startat och lägga till att nåla den. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#28 Det är såklart sant! Men tänkte ska se om det räcker med ha det liggande såhär först. Det är ju första veckan det går, vill inte ha för många nålade trådar heller, har lite andra "planer" för det :)
Mvh. Ida Lundahl
Nu hittade jag ju kattungebilderna. Här har vi Diva som säger god morgon till matte. Varje morgon så kom hon och slängde sig på rygg och kurrade som en tok. Då skulle man klappa henne och blåsa varm luft på magen❤️