Bildtråd: Innekatter ute
Eftersom det finns en bildtråd för bara utekatter så tänkte jag starta en bildtråd för katter med kontrollerad utevistelse. 🙂
Så ladda upp bilder på din katt i sele/rastgård/innätad balkong/osv.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Bilden är på vår ena katt Bebis som följer med på hundarnas sista promenad på kvällarna. Jag är tyvärr rätt dålig på att fota katterna när de är ute, ska bli bättring på det till sommaren!
Lägger även ut en länk där jag tränar lydnad med honom. Det är en utmärkt aktivitet som katten blir väldigt trött och nöjd av. Ett allternativ till att låta dem vara ute själva. Och det tar bara några 2minuters pass. Totalt kanske 20minuter om dagen per katt.
Katten kommer vid ungefär 2 minuter. Här är länken
#3 Jätteduktig katt! Jag brukar träna trix med mina katter, mest den ena. När jag får min kamera nästa vecka kan jag filma dom.
#15 Tycker din katt är så himla stilig!
#16 Tackar. Det är rätt många som säger så och det gör mig alltid glad. :)
Vilka fina katter ni har allihop! 🙂
Här har vi simba (bruna) som går lös men inte lämnar "tomten" som består av ca 10kvm gräsmatta 5kvm stenplattor och en växstuga. (lägenhets"tomt") Han är nu 12år och har gjort detta sedan kattunge. Han har aldrig dragit iväg och går in när man ber honom sötgubben ❤️
Och den vit/gråa lilla rackaren i sele är Tiger. Tigers måtto i livet är "göra först tänka senare" vilket då innebär att man får ha sele på sig ;-) Han är lite rolig den katten, när någon annan än jag eller svärmor försöker duscha honom så blir det tredje världskriget. När jag eller svärmor går in och ska duscha så följer han med oss in. Vi plockar upp honom och sen duschar hon eller jag tillsammans med honom. Inte en skråma får vi 👍