Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett00-om-sajten-och-ifokus
Läst 2092 ggr
IdaL
7

Ny medarbetare!

Hej!

Nu har jag precis valt ut en ny Medarbetare på sajten, nämligen Buwenas (Emelie). Hon kommer hjälpa mig att hålla koll på sajten och utveckla den. 

Välkommen som Medarbetare Emelie, hoppas du trivs!

Tack för alla ansökningar, jag kommer troligen söka fler Medarbetare vid ett senare tillfälle, sparar ansökningarna som jag redan fått tills dess.

Buwenas
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passar på att presentera mig lite fort här :-)

Heter Emelie, fyller 23år i aug. Bor med min sambo Björn. Jag äger 4huskatter och 2st Australian Shepherds.

Älskar att träna djur och pyssla med saker som berikar deras liv. Jag kommer göra artiklar som handlar om hur man kan bygga kattgårdar, katthage, gångar på väggarna och lite annat liknande och givetvis lite billigare berikningar :-)

Jag hoppas att jag ska kunna hjälpa till här på sajten på bästa sätt där jag behövs. Något jag är noga med är att även om jag inte håller med någon i en diskussion, så har jag inget agg mot personen i sig. Jag skiljer på sak och person, och jag vill att ni ska känna er helt trygga med att fråga mig om hjälp om ni blir påhoppade eller trakasserade på något sätt även om du och jag tidigare diskuterat och inte vart eniga i den tråden. Jag hoppas ni kommer känna er trygga med det :-)

En lite snabb presentation om katterna då.

Tass helt svart och 6år gammal. Köptes av privatfamilj innan jag började ägna mig åt att enbart ta in huskatter som behöver hjälp.

Bebis, svart med vita tecken, 6 år gammal. "Köptes" loss från en tjej för 20kr när han var runt 9veckor, undernärd, full i mask och misshandlad. Pga felaktigt namn så fick de aldrig tag på henne.

Diva. "siames/sköldpadde" teckning och 4år gammal. Köptes loss av en tidigare bekant som ville ha ut henne vid 8veckor. Kattungen va då livrädd att bli lyft (hon kom upp i knät och kunde krypa upp på armarna och så, men ville inte lyftas) efter att hon blivit "tränad" med att greppatag i nack och ryggskinn och vända henne upp och ner. Hon var även så full i skabb i öronen att det var en vägg, man fick inte ner en topps ens i yttre hörselgången.

Nässla. Släpptes av från en bil som ca 6veckor gammal. Ingen tog hand om henne, jag fick höra talas om det på facebook och hämtade henne. undernärd, uttorkad och skrämd. Hon fick matas från fingret ofta men lite i taget, fick vätskeersättningen och behövde hjälp att komma igång med kiss och bajning med ljummet vatten och bomull första gången. Ville bara sova i mitt linne på brösten med huvudet så hon hörde mitt hjärta. Diva tog åt sig rollen som hennes mamma när Nässla fick träffa de andra katterna.

Så där. Det va alla :-) Som sagt, kommer göra mitt bästa och hoppas jag kan vara till hjälp :-)

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Cahira
0

Härligt! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
0

Vad roligt! Grattis 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LoAEmma
2

Grattis! 
Och vilket hjärta av guld att ta hand om dessa så små och vanvårdade stackare, det gör ont i hjärtat att läsa om dem, men så skönt att de har fått det bra hos dig nu!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus