Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett20-kattprylar
Läst 4246 ggr
kina16
0

Tips om bra kattsand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan tipsa om bra kattsand, vet att det är väldigt individuellt hur man tycker om sand/kristaller/strö mm. Den här sanden passar i alla fall mina katter och då vill jag dela med mig av mitt tips. Visst den dammar lite och det blir lite sand utanför men det tycker jag man aldrig kommer ifrån, men den klumpar väldigt bra och är också väldigt prisvärd. 
Finns med både lukt och neutral, jag brukar ta 1 av varje.
Säljs vad jag vet bara på Grizzly Zoo om ingen annan vet något annat. Kan i alla fall rekommendera denna sand om någon vill prova.

Kika in på min blogg, http://uppmedtassarna.blogg.se

Buwenas
0

Tack för tippset! När man har 3-4 katter i hemmet så vill man alltid testa nya sandsorter som folka säger är bra. För även om man blockar varje dag så spelar det ju ingen roll om det inte klumpar bra för då får man ändå inte med allt. Nu har vi kört med en billig sand som vi fått nästan gratis, den tog slut typ förra veckan. Men jäklar vilket arbete för att hålla det rent, det va fan inte värt det, jag betalar hellre för bra sand än att använda det vi hade då, även om vi skulle få det gratis igen.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Destany
0

Den kattsanden använder jag oxå till våra tre katter o den e superbra tycker jag o relativt billig

Kaptenalexa
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna använder jag, kostar 79kr på grizzly zoo och på citygross. Men är den som ts använder bättre? Om det är någon som har jämnfört? :)

Fridaaaa
1

Tänk på alla att man ej får lägga upp bilder hur som helst utan tillstånd.
Så bättre att ni länkar i så fall.

-------------

Vi har bränslepellets i våran kattlåda, fungerar utmärkt 🙂

Har testat lite olika kattsander, t.ex #3, och jag tyckte inte den var bra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cremello
1

Jag använder samma som du (just nu kampanj på Grizzly Zoo dessutom). Är supernöjd. Jag har dock bara en katt som dessutom är exemplarisk med sin låda (gräver ner noga, rör inte runt om hon varit på lådan innan osv).

[lucii]
0

Jag köper ever clean och den ger ut en frisk doft när de kraffsar. De kan skita som 10 katter men det luktar aldrig illa 😃

Jourhemmet
0

Har huset fullt av hemlösa katter så här kan jag bara ha det bästa, Extreme Classic eller Ever Cleab. Luktar ingenting och behöver bara fylla på.

vinteralvan
0

Jag kör också på Ever clean, det är den som har funkat bäst hos oss.

Katthemsmatten
0

Jag använder Cattia från Best Friend. Kostar ca 40.- för 5 liter. Klumpar bättre än Ever Clean och Extreme Classic. Väger mindre. Dammar lika mycket, men det är en ljus sand så det syns inte lika mycket. 🙂 Har 3 katter så det går åt ganska mycket sand. Gammelkatten kissar dessutom kopiöst mycket (det är normalt för honom, han är kollad hos veterinär). Ever Clean och Extreme Classic har inte klarat att hålla ihop hans klumpar som kan vara 15-20 cm långa men det gör Cattia.

Medarbetare Hittekatter iFokus

chade
0

Jag har också cattia. Sanden döljer lukten rätt bra med så länge katterna krafsar över skiten :P Håller rätt länge och klumpar riktigt bra tycker jag :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.