Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett20-kattprylar
Läst 4240 ggr
IdaL
0

Klumpbildande eller inte?

Vad använder ni för kattsand?
Klumbildande eller inte?
Vad föredrar ni?
Varför?

Fridaaaa
0

Toa-lätt eller bränslepellets har jag 🙂
Fungerar kanonbra till mina. 

Inte hittat någon sand till bra pris som fungerar bra här och mina katter uppskattar detta. 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

vinteralvan
0

Har tidigare haft PeeWee-låda med träpellets men min katt skvätte pellets över hela badrummet så nu har jag köpte en Modcat-låda som jag har oparfymerad Ever Clean i. Det är det som funkar bäst för oss.

MiaaiM
0

Jag använder Ever Clean oparfymerad. Tycker den är bra, har prövat andra men kommer alltid tillbaka till Ever Clean.

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

IdaL
0

Klumbbildande eller inte? 😉

MiaaiM
0

Sorry! 😃 Klumpbildande!!  Jag tycker det är lättare att rensa lådan!

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

vinteralvan
0

Jag tror att alla Ever Clean är klumpbildande. Funderar

jollycox
0

Extreme classic black label opafymerad. Hade peewee ett tag i ena lådan och ska byta tillbaka till det igen.
Extreme classic är klumpbildande, känns mest fräscht. I peeween så hamnar ju kisset i en underlåda. Skulle inte kunna tänka mig att ha icke klumpbildande, då ligger ju kisset kvar hela tiden.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fridaaaa
0

#4 Icke än så länge,eftersom jag ej har sand 😛
Ej hittat någon bra klumpbildande sand i vettigt pris 😛

Buwenas
0

ICA kartong, klumpbildande för fler katter.

Är billigt, räcker länge eftersom det klumpar så bra. Har haft väldigt mycket dyrare kattsand.

Skillnaden är att ICA inte har "doft" i sanden, det kan lägga sig i botten om man har en katt som gräver tills det är botten, då blir det som en klump längst botten som dessutom inte är hållbar. Och det är eventuellt lite dammigare.

Men när man får ´2-3 kartonger för samma pris som sand som doftar mer, lite mindre damm. Då är det värt det :-)

Jag föredrar klumpbildande för jag tycker det är enklare att hålla lådorna fina åt katterna. I källaren kör vi dock med pellets. Bara i hälla i pannan när det ska bytas. Men det är sambon som fixar det,

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

Destany
0

Klumpbildande

[[pimey]]
0

Använder pussy klumpbildande till mina och den är kanon tycker jag! Klumpar väldigt lätt och lämnar inga kissrester i lådan!

Kaptenalexa
0

Klumpbildande alla dagar! Så sanden fastnar på bajset och man får upp allt kiss i en klump :p

[Thiah]
0

Klumpbildande är det enda jag använder. Använder just nu butikens egna (rainbow) för att det är smidigast och ändå billigt.

Niiinah92
0

Definitivt klumpbildande! Sen använder jag lite olika märken så som Tigerino, Extreme Classic och nu ska jag testa Lynx. 

Föredrar sand som håller lådorna luktfria och blir hårda klumpar som är lätta att se och plocka bort.

emjon
0

Här är det endast klumbildande sand som gäller och som inte dammar så värst mycket. Har ett flertal olika kattlådor och även olika sand som passar till den lådan. Extreme classic, Everclean white och nu testar jag också Four Friends kattsand.

Både kissarna och jag är mycket nöjda med det arrangemanget.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Har aldrig fattat vitsen med ej-klumpande sand. Varför finns den?

Hade jag råd skulle jag bara ha Everclean som jag tycker är bra men jag har så många jourkatter då har jag Klumpe från ÖB i 20 kilo-säckar för ca 70 kr som går åt. Dammar en del men jag tycker det är en bra och billig alternativ.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[RMSLiners]
0

Använder Peewee och kommer aldrig byta från det till annat. Skitar inte ner, luktar inte, är hygienisk, dryg och lätt att rensa. Bara fördelar.

Fridaaaa
1

#16 Klumpe har vi testat här, dammar rejält tycker jag och klumpar sig inte bra upplever jag det 😛

[RC1393]
0

Vi har klumpbildande sand, en ljusblå säck från granngården och ny senast fick vi en gratis kartong ever clean så snart ska vi testa den också🙂

Alexej
0

#18 Men för det priset är Klumpe 20-kilosäckar de bästa. Men det är olika kvalitet på kartonger och säckar. Jag behöver 100-140 kilo i månaden då blir Everclean lite för dyrt;) Nakdelen med Klumpe är att det dröjer innan en kissklump blir hård så jag kan bara tar lådorna en gång om dagen. Everclean klumpar mycker snabbare.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fridaaaa
0

#20 Ja Everclean är dyrt tyvärr. Är sådär bra tycker jag med.
Jasså är det så stor skillnad då? 🙂 Alltså mellan påse och kartong? För hade kartong och det dammade mycket, kumpade dåligt osv.

Men har bränslepellets nu, fungerar bra här 🙂

Alexej
0

Fördelen med bränslepellets är att man kan elda upp de sedan.

Fridaaaa
0

#22 ?

Cremello
2

Om man har färska små kattungar som får för sig att tugga på sanden så är det smart att välja icke klumpbildande. Många uppfödare som göt så :)