Ny här
Tänkte presentera mig lite, har bara nyligen hittat in på denna sida :)
Jag går första året på gymnasiet och har hela mitt liv levt med djur och skulle inte kunna leva utan dem heller. Är även fotointresserad.
Våran första katt fick vi när jag var ungefär runt 6 år kanske. Stina hette hon och var en bondkatt, korthårig och grå (bilden är på henne). Stina fikc två oplanerad kullar innan hon kastrerades. Första kullen var det 3 i och andra var det 6 styckna i. När andra kullen kom var jag med från början till slut under förlossningen. Om jag minns rätt somnade Stina tyvär in 2007. I dagsläget har vi 4 katter, egna presentationer kommer i inlägg nedanför.
Mvh Sabine
Tyson
Tyson är född 2005 och kommer från Stinas första kull. Han är kastrerad svart/vit utekatt och stor är han också, skulle gissa på att han väger runt 7 kilo. Han är ganska självständig men de senaste åren har han blivit mer kelsjuk. Tror det att han blev mer kelsjuk efter att han varit borta så länge, över tre veckor. Det var nog bland de värsta veckorna för mig, visst ju inte var min lilla kille var. Och lyckan sedan när jag hittade honom, det var en kall vinter dag. Jag och pappa skulle hämta min lillebror hos en kompis och jag när vi svängde in på en väg såg jag honom vis ett staket, jag blev så glad att jag skrek och formligen hoppade ut ur bilen i farten :D
Mvh Sabine
Madicken
Madicken fick jag av min faster i present eller ja, visste ju redan innan hon föddes att jag skulle få henne. Hon föddes sista april 2010. Jag var den första som skulle tinga en av kattungarna men det var inte jag som bestämmde mig för vilken jag ville ha utan det var Madicken som valde mig genom att hon somnade i min händer och efter den dagen sover hon alltid hos mig. Kan säga att Madicken betyder mycket för mig. Madicken är en liten kastrerad utekatt som har haft en kull ungar med tre styckna i.
Mvh Sabine
Samma sommar som jag fick Madicken alltså 2010 fick även min lillebror en liten kattunge, somalin Etna som kom att visa sig vara en knäpp liten katt. Det finns så mycket man kan berätta hon gjort men orkar inte skriva allt, först och främst bör jag berätta att hennes bästa kompisar är två stor hundar och det kan ju vara en anledning till att hon beter sig mer som en hund. En gång när hon sov i min brors famn låg hon upp och ned, alltså hon sov på huvudet. Kelsjuk som få är hon också. Även Etna är kastread och utekatt.
Mvh Sabine
Wilmer
Och sist Wilmer, son till Madicken. Kastrerad hankatt, född 2011. Galnare katt har jag inte mött….. Och en stor retsticka är han! Matgalen, gör alla i sin omgivning galna men det går ändå inte att låta bli att älska honom för han har ju sin charm. Älskar vattenkranen, kan sitta i timmar och bara titta ner i diskhon och undra: "var tog vattnet vägen". Man kan även hälla vatten på honom och han bryr sig inte. Ibland blir han på ett riktigt goshumör och då ska han bara ha närhet, man kan springa och han springer efter.
Mvh Sabine
Hej och varmt välkommen till forumet! :)
Mycket vackra katter du har!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Vackra kissar! :)
#5 och #6 Tack så mycket! :)
Mvh Sabine
Välkommen hit! Vilka fina missar du har :-)
#8 Tack så mycket! Jag ska hälsa till katterna :D
Mvh Sabine