Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett00-om-sajten-och-ifokus
Läst 1537 ggr
ElmerKrudd
0

Vår konstiga, lilla katt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en liten liten katt här hemma. Inte större än en sex månaders kattunge. Hon är två år, hennes nos är ca ½cm (säkert mindre) och hennes mun är väldigt liten också. Hon väger inte över 1,8kg (förmodligen mindre). 

Hon började löpa när hon var 1,5 år. Hennes mor var en riktigt stor katt så det är ju inte därför hon är så liten som hon är.

Hon är väldigt speciell, nästan korkad skulle man kunna säga, men fruktansvärt söt och rolig. 

Har på senare tid börjat fundera på vad som skulle hända om hon rymde eller försvann. Personerna som skulle hitta denna knasboll skulle ju tro att hon inte är över halvåret ens x)

Alla som kommer hit och träffar henne tror att hon faktiskt är en kattunge men när vi berättar att hon faktiskt är två år så får de en smärre chock och säger" det är då den minsta katten jag nånsin sett!"

Vi har funderingar på att kastrera henne, men eftersom hon började löpa när hon var 1,5 år och inte alls löper som andra honor gör (Hon verkar inte fatta vad som händer) skriker inte lika mycket och är jobbig så får det vänta ett tag.

Är det någon här som kanske har en idé om varför hon är så liten som hon är? :P

På bilden nedan bredvid marsvinskompis som där var 2 månader.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Josefa
8

Om katter är väldigt inavlade så blir de många gånger väldigt små. Och ibland också lite annorlunda i sättet. Extra viktigt att ni kastrerar henne, så att hon inte lämnar sina gener vidare. Även om hon inte verkar veta vad som pågår när hon löper, så kommer ev hankatt hon träffar på veta vad som är på gång.

ElmerKrudd
0

#1 Förmodligen därför hon är så himlans liten då :P

Jo hon ska absolut bli kastrerad, kastrerar alla katter jag har, även jourkatten har blivit kastrerad i min vård, har ingen lust att ha kattungar, speciellt när man inte vet om man kommer få iväg dem eller om de kommer komma till ett bra hem. 

Har bara inte så bråttom att få henne kastrerad då vi bor på tredje våningen och hon vågar knappt gå ut på balkongen så :P Dessutom stör inte hennes löp oss. Om hon ens kommer göra det igen :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤