#4 Veckans katt
Min katt Missy vann #3 veckans katt så då är det vår tur att välja tema :)
Reglerna kommer här:
Veckans katt är en liten tävling som pågår i 1 vecka. Varje vecka har vi ett nytt tema där ni får bidra med passande bilder. Tanken med denna lilla tävling är utse en bild som vi gillar och vinnaren får därefter äran att hålla i nästa utmaning.
Temat för denna veckan är Närhet. Temat får tolkas hur man vill men en förklarande text är alltid uppskattat.
Regler
- Du måste ha fotat bilden själv eller ha tillstånd till bilden
- Du måste vara medlem på Huskatter iFokus för att delta
- Det ska vara din katt på bilden
- Du får bara bidra med en bild
- Samma medlem kan inte vinna två veckor i rad
- Tävlingsledaren får inte bidra
- Försök hålla tråden fri från onödiga kommentarer
Det är tävlingsledarens uppdrag att publicera vinnande bidraget efter att en vecka sen tävlingsstarten har gått. Har inte tävlingsledaren publicerat ett resultat 5 dagar efter avslutad tävling kan värd/medarbetare göra det istället.
Vinnaren av tävlingen får sedan i uppdrag att starta en ny omgång med ett nytt tema. Då skapar man en tråd med denna texten och väljer nytt tema och byter ut datumen.
Det är okej att välja ett tema som redan har varit men det måste minst ha gått två veckor i mellan varje tema.
Tidigare teman:
#1 Trötthet
#2 Sommar
#3 Aktivering
Det är tillåtet att posta sitt bidrag fram till och med den 25/5 kl. 00.00, bidrag postade efter skriven tid kommer tyvärr inte räknas med i tävlingen.
Lycka till
Bara en liten inflikning, alla teman står ju med i TS kommentar, kan man inte lägga in vinnarens användarnamn efter temat också? :) så att det ser ut så här ungefär:
#1 Trötthet - pelle
#2 Sommar - Olle
#3 Aktivering - Kajsa
hade vart kul att ha med det!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Vet inte om detta räknas som närhet, då de flesta lagt ut på en katt bredvid någon. Men jag låg iaf nära, nära i 3 timmar och bara klappade och kramade Wille. Allt för att få bort hans smärta, och på bilden ser det faktiskt ut som att han njuter, iallafall ett tag. Sista mysstunden var det, både vacker och så himla sorgslig. Bilden togs igår och han dog även igår.
Min lilla änglakatt, hoppas du har det bra i himlen..lova att vänta på mig däruppe. Älskar dig föralltid❤️
Nova myser med sin bästa vän Alfons. ❤️
#6 ❤️
Underbar bild när man hör historien bakom.
Polly tycker att hennes bästis Sigge är smutsig, måste tvättas!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det här är jag och mina "fosterbarn" Alice och Sigge som jag blev fostermatte åt när de var två veckor (deras mamma blev påkörd). Vid en månads ålder slickade dom gärna på både händer och ansikte!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
Puttar upp denna så fler kan bidra 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Snörets face. :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
när är tävlingen avslutad??🙂
#23 Står det att man får lämna bidrag till den 25/5 kl 0.00, alltså till midnatt inatt, sedan är den avslutad 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.