Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett06-kattmat
Läst 2886 ggr
illernettan
0

Nytt foder, Meadowland Mix

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er.

Jag heter Anette och jag har en internetbutik som heter AMHS Illertorg. I vintras hittade jag ett kattfoder som jag fastande för.När jag läste igenom innehållsförteckningen blev jag så glad. Det här fodret innehåller endast 6 % kolhydrater.

Jag tog hem en pall på vinst och förlust och nu har både katten och illrarna hunnit smaka och testa det. Båda djurslagen har ätit av fodret med förtjusning. Det jag har lagt märke till är att dom äter mindre och mer sällan av det så dom verkar hålla sig mätta och belåtna länge. Men jag fick vara försiktig vid foderbytet, då det tog lång tid innan magarna accepterade fodret.

"Power of Nature Natural Cat Meadowland Mix är ett komplett torrfoder utan spannmål och gluten, innehåller alla livsnödvändiga fettsyror, vitaminer och mineraler i en perfekt balans.

- Över 80 % kött.

- 98 % smakfullt och högkvalitativt protein från kyckling, kalkon och lax.

- Omega 6 och Omega 3, livsnödvändiga fettsyror för ett mjukt skinn och en glimrande päls.

- Inget spannmål eller gluten.

- Bara 6 % kolhydrater som kommer från linfrö, lusern, sjögräs, tranbär och torkat äpple.

- Innehåller inga biprodukter.

- Innehåller ingen soja, gluten, ärtor, bönor eller potatis som utfyllnad.

- Innehåller inga färgämen, inga konserveringsmedel är tillsatta.

- Naturligt konserverad."

Jag hoppas på detta sätt att fler upptäcker Power of Nature Natural Cat Meadowland Mix.

Kika in på www.amhs-illertorg.se för att läsa mer.

Välkomna önskar Anette, katten Tango, illrarna Norpan, Bus, Pazi, Tulo, Chevy och Zpirou.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

IceJossan
0

Det ser ut att vara ett väldigt bra foder! Inte särskilt billigt men absolut mycket mer prisvärt än de flesta andra foder på marknaden!

Det jag inte vågar lita på är bra är mineralhalterna för det har jag inte lärt mig än vad som är rimliga gränsvärden, men det går ju att kolla upp när jag orkar leta :) Är de bra så ska jag absolut ha detta i åtanke nästa gång jag beställer torrfoder till hårbollarna. Just nu kör jag Orijen.

Lägg gärna in detta på katter.ifokus.se också!

illernettan
0

#1 Tack för ditt svar. Jag har försökt lägga priset så att det ska vara prisvärt. Tänk också på att AMHS Illertorg bjuder på frakten vid köp av åtta kilo 😃.

Jag har också tagit kontakt med alla katt-forum på iFokus och frågat om jag har fått lägga in tråden. Det är än så länge bara tre som har svarat att det är ok, däribland katter.ifokus.se. Men tack för tipset 🙂.

Mymlan
0

Innehåller det fisk?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

illernettan
0

#3 Det innehåller dehydrerad lax och färsk lax.

Mymlan
1

Synd jag vill ha foder helt utan fisk då fisk ej är bra att ge katter

illernettan
0

#5 Det visste jag faktiskt inte. Vad beror det på? Nyfiken och vill gärna lära mer 🙂.

Mymlan
0

Finns artikel på katter.ifokus.se

Jourhemmet
0

Fisk är högallergent.

IceJossan
1

#5 Det är ju inte dåligt, däremot riskfyllt eftersom fisk är högallergent.

illernettan
0

#8, 9 Tack för svaret. Det visste jag faktiskt inte.

[Forest]
0

Ser ut att vara mycket bra foder tyvärr är katten fiskallergiker o därmed kan man inte ge foder som innehåller fisk.

illernettan
0

#11 Det var tråkigt att läsa om. Hoppas du hittar ett foder utan fisk.