Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett: 12-köp-sälj
Läst 1816 ggr
[[Mellebelle]]
1

(S) Disel doris söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med sorgset hjärta har vi nu bestämt oss att våran underbara katt Disel Doris (kallas för Doris) ska få flytta hem till ett nytt kärleksfullthem pga att vi bor i lägenhet och hon trivs inte i det. Hon är ungefär 7år, världens snällaste! Fått två kullar 2010 och 2012 verkligen världens finaste katt ungar blev det ♥ och verkligen världens bästa kattmamma är hon. En riktigt bra råttjägare, väldigt smart kisse är hon också. Hon vet att hon inte får vara uppe på borden och soffor. Doris finns i umeå, men kan tas upp över norrland. Vi är väldigt mån om vart hon hamnar då hon är den bästa katten som finns helt enkelt. Vi har krav på att hon ska komma hem till en familj som gärna bor på landet då hon bott i landet hela sitt liv och älskar det! och att man ska kunna hålla kontakten med den nya ägaren hela kattens liv. vid intresse pma mig på fb eller meila mig på: Melissahalonen@live.se

[[Mellebelle]]
0

<3

[[Mellebelle]]
0

Doris med pricken på näsan och hennes son Elvis

Josefa
0

Kastrerad?

vinteralvan
0

Vaccinerad, chippad?

[[Mellebelle]]
0

#3 nej inte kastrerad

#4 vaccinerad är jag inte säker på får fråga mamma, chippad är hon ej

Josefa
0

Varför är hon inte kastrerad?

[[Mellebelle]]
0

#6 Vi har inte sett någon anledning till det då hon har bott i skogen hos mammas sambo och där runt om kring finns inga hankatter som ej är kastrerade

Josefa
4

Men oj vilket bra argument.

[[Mellebelle]]
1

öö? vadå är det nån lag på att kastrera katter eller? nää skulle inte tro det va

[[Mellebelle]]
1

Även fast det skulle vara bra och kastrera henne så är det endå inte jag som bestämmer ifall hon ska göra det eller ej, då det är en familjekatt men det är mor min som bestämmer.

Jourhemmet
4

Har katten gått på p-piller mellan BYBkullarna? Så du har ledsnat på små söta kattungar och därför vill du skicka vidare katten för ev fortsatt huskattsavel? Kastrera katten så mår hon bättre och blir mer tillfreds med innelivet.

[[Mellebelle]]
2

Alltså ursäkta men nu börjar jag bli riktigt irriterad, före första så har vi inte gått och och tagit kullar på hon ''bara för att vi vill få gulliga kattungar'' Och före andra så var vi tvungen att flytta pga att ändrade familjeförhållanden så då flyttade vi till en lägenhet, och lillbrorsan släppte ut henne en kväll då hon jamade så mycket och ville ut FÖR ATT hon är en utekatt. Så då var hon borta några dagar och det visade sig att hon var dräktig, men alla ungarna var friska och har fått väldigt bra hem. Den andra gången så smet hon ut och det hände samma sak där, MEN det var bara då vi bodde i staden inte ute på landet som hon alltid har bott på. Sen fick hon flytta tillbaks till min mammas sambo och där har hon varit sen dess, och har INTE blivit dräktig. För det finns inga han katter där OCH det är en liten by!

Och vadå jag ledsnat på katten? Om du kan läsa så står det före första att katten är MIN mammas och inte min katt, så jag har egentligen inget ansvar för henne alls. Jag bara hjälper henne att annonsera ut katten då hon ej trivs i lägenhet och behöver fara ut på landet där hon hör hemma. Och om du nu inte är intresserad utav katten så varför ens lägga så mycket energi på att skriva då?? Nu har Doris iallfall hittat ett hem som är nära oss och som bor på landet mitt inne i en skog. Och om dom vill kastrera henne får dom avgöra det själv eller skaffa p-piller.

tråden kan låsas då katten kommer få ett bra hem. tack o hej

IdaL
2

Skönt att kissen hittat nytt hem!

Låser tråden

Inlägget är låst för nya kommentarer