Mina honor ska flytta
Jag vill helst ha alla mina katter här men de kommer trivas bra hos mamma. Datum är inte bestämt ännu men när jag fått hit en till Siames kommer mina flickor flytta.
Jag och mamma kom överens om detta tillsammans. Min mamma har gått igenom operation och känner sig ensam. Jag kommer att hälsa på dem så det är inte som att jag aldrig får träffa dem.
Hade jag haft hus hade det varit annorlunda. Men nu bor vi i lägenhet och jag sa hålla på med avel. Det kommer bli mycket katter om alla ska bo här. Köper vi hus någon gång kommer jag kanske ta tillbaka dem. Men nu kommer de få bo i radhus mer på "landet" där de kan gå ut som de vill. Här i Kista har vi bränder och jag vågar inte släppa dem själva.
Jobbigt val men jag tror de kommer trivas bäst där ❤️
Ja, ibland är det bättre för en katt att flytta.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja. ibland är det bättre för en katt att slippa födas alls. Och definitivt att flytta till ngn annan som bryr sig, när man redan finns!
#0 Vad menar du med "när jag fått hit en till Siames". Har du redan en siames? På siames.ifokus säger du dig ha en "halv" siames, och att du inte lyckats köpa en "hel". Och vad menar du med "hålla på med avel"? BYB?
Ibland blir det bättre för alla med en flytt! Dom flyttar ju till någon nära så du kan fortfarande träffa dom :)
#2 Varför så otrevlig? Nedvärderande kritik ger ingen något positivt..
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#3 Vad är det som är otrevligt med mitt inlägg?
# Jag vill ju ha kvar dem, men mamma är sjuk och det är bra terapi för henne just nu. Hon bor 20 min ifrån mig å det är inte speciellt långt.
Tråkigt med alla negativa kommentarer men man blir väl van. Vissa verkar logga in här BARA för att leka stöddiga. Hur om helst, Jag vågar inte släppa ut dem som de vill. De har växt upp som utekatter. Min kusins katt blev nyligen överkörd och hos mamma är det mer landet än här.
Det var en brand några meter härifrån. Ingen bra plats för utekatter. http://www.svtplay.se/klipp/1246242/skola-i-kista-totalforstord
5# Du svarade inte på om det är oseriös huskattsavel du tänker pyssla med? Blir också upprörd över hur man så lättvindigt kan "byta" ut sina katter mot nya??
#6 om du går in på siameser i fokus så ser du att hon inte börjat med avel ännu utan något hon funderat på över en längre tid nu och skall skaffa stamnamn och väntar för tillfället på sin första siameshona som skall ungöra hennes avelsgrund i sitt nya katteri.
för att vara helt ärlig hade risken funnits att antingen siamesen eller huskatterna skulle behövts omplaceras om TS försökte ha dom i samma hus då kat IV katter tenderar till att vara något påträngande om dom är ensamma eller gagna i hopp sig mot dom andra då dom verkas varanågot… "rasistiska" i mångas erfarenhet…
TS: tråkigt att dina katter skall flytta men om det bara är 20 min bort så kan du iaf hälsa på dom ofta och kela och även se till att din mor tar väl hand om dom också!
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag har varit med i Siames iFokus sen 2011 och jag väntar på svar ang stamnamn.
Men nu handlar denna tråd om att jag valt att de ska få bo på en tryggare plats. inte att jag "kastar" bort mina djur eller vad vissa nu antyder.
Min mamma har själv bett om att få dem. Hon har själv erkänt att hon också behöver djur. Att hon känner sig ensam. Ska jag neka henne det? Nej!
och som #7 säger är det inte speciellt långt till dem.
Nu tror jag att du säkert blir en seriös raskattuppfödare.
Men du förstår säkert att folk blir kritiska för man läser sällan att en raskatt ska omplaceras för att få plats till en huskatt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#9 nej du har fortfarande inte läst
Tur i alla fall att din mamma kunde ta dem, då finns de ju alltid i närheten.
#9 Tvärtom, TS ska satsa på rasavel (siames) och fyttar sina huskatter till sin mamma för att ge plats åt raskatter.
# 11 NEJ det är inte TUR för hennes mamman vill ha dem då hon kände sig ensam. LÄS vad T.S skriver.
#11 Jag läste:) Men folk blir kritiska och inte glada att läsa när en huskatt ska göra plats åt en raskatt. Man läser aldrig att en raskatt ska flytta för att göra plats åt en huskatt. Tyvärr står huskatter längst ner på statusstegen.
# 13 Det var inte dig jag avsåg och så läs inlägg # 8 så ser du vad det står.
#14 Jag svarade #11 som hade svarat på mitt inlägg #9:)
# 15 Men jag svarade dig. Hennes mamma har bett att få dem.
TS katter ska flytta till hennes mamma för att hennes mamma känner sig ensam, då får hon plats med en till siames.
Tycker faktiskt ni är respektlösa som kommer med extremt nedvärderande kritik och drar upp saker om TS personligen som hon inte ens nämnt i tråden.
Tråden låses på TS begäran
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com