Att bada en katt...
I helgen var jag hemma hos min mor och hjälpte henne med badning, borstning, tovborttagning och kloklippning av lilla Elsa och vi kan väl konstatera att min mamma hade ett stycke mindre nöjd katt den dagen =P
Men ren och fin blev hon ^______^
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Borstningen blev något av en pälschock dock…
(ja, hon har mer än tillräckligt med päls kvar om någon undrade… hon bara hårar väldigt mycket o.0)
Hon är ruggigt lik min herre här hemma som dock älskar att bada. OT, men måste fråga. Halsbandet du har på dig på bild är inte det Assassin's Creed symbolen? Tycker mig känna igen den.
#2 det stämmer bra det =)
Önskar att jag kunde bada min katt men det är med livet som insats. 😃
#2 En OT fråga till, vart har du köpt det? :D
#4 Elsa är inte direkt förtjust i att bada heller, så fick klippa klorna först.
Sedan satte jag mig i badkaret med henne så att jag lättare kunde hålla i henne och trösta henne.
sedan duschar jag istället för att bada, mina katter får panik om man försöker trycka ner dom i vatten, så jag duschar med katterna så att säga =P
#5 jag tog en nyckelring som man kan köpa på Science Fiction Bokhandeln, eller Webhallen, den kostar kring 50-lappen
tog jag bort den stora ringen och hängde resten av smycket på en kedja =)
Ooh gud bada katt. Det är farligt och katterna blir så himla bittra på en…
Min katt protesterar kloar inte eller så vid dusch/bad, men hon tittat olyckligt på en och ger ifrån sig ett riktigt ynkligt ljud. Sedan ignorerar hon mig totalt i flera dagar efteråt… Inte ens när jag har något gott i handen är jag värd en blick xD
Pojken är det seriöst livsfarligt att bada. Han klamrar sig fast i vad som än finns i närheten så fort han kommer i närheten av dusch.
//Jessie
Jag har en katt som jag kan duscha tillsammans med utan protester!
Dock är han van eftersom redan som liten kattunge började jag lära honom att vänja sig vid vatten så det är en av anledningarna till att han och jag kan duscha tillsammans i duschen!
Sen så är han utställningskatt så att vara van vid vatten är ju ett måste så det inte ska vara allt för obehagligt! :)
min katt gillar att dusha när hon vill, inte när jag vill 😮
Min lilltjej piper och är olycklig och tar varje tillfälle att sticka ifrån. Hankatten däremot bara suckar och verkar förstå att desto stillare han står desto snabbare går det. (han är långhårig och har fått bada mycket mer än hon på grund av skit i pälsen)
Bilden visar lilltjejen efter en dusch. Se så lycklig hon är….😉