Huskatter iFokus

Huskatter

Etikett20-kattprylar
Läst 6129 ggr
MiaaiM
5

Kan man ha för många?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klösträd pratar jag om då! 😃 Jag har tre stycken just nu. En har jag uppe på övervåningen på balkongen. En i vardagsrummet och en i vårt sovrum! Jag funderar på att sätta ut en på altanen under sommaren eftersom hon älskar att vara där. Jag hade ju två men hittade då denna på Djurmagazinet, på rea, hur kan jag motstå? Hur många har ni hemma? Maken suckade och tyckte att det räckte med två. 😉

Är det någon som gjort en egen? Har funderat att ta in stora grenar, maken är duktig och skulle säkert kunna göra en. Finns det ritningar eller beskrivningar någonstans?! Bjuder iaf på en bild på senaste köpet.

"Smärtan är människornas store lärare"

*Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

[randi]1
3

Kan inte hjälpa, men jag tydde överskriften, som något annat😃.

Jag har en, men den är bara prydnad, för ingen av mina katter ( 3 st) använder den🤔.

MiaaiM
2

Haha, ja överskriften kanske är lite tvetydig! 😉

Jag har ju en till tjej men hon tycker inte alls om dem heller, hon ska ligga i knät, punkt. Men Nova, som nyss fyllde 1 år älskar dem. Så jag har 3 st, för en kisse! Men en katt kan väl aldrig ha för många, eller? 😃

Jourhemmet
2

Jag har sju, så mitt svar är nej. Jag har förvisso hemmet fullt av jourkatter så klösträden utnyttjas ordentligt. Varför köper du inte ett golv till takklösträd istället. Alla katter här älskar att rejsa upp och ner och katter gillar att ligga så högt som möjligt.

MiaaiM
2

Jo men ett sånt har jag, det är den som är i sovrummet, vi har ett väldigt stort sovrum, det var två rum från början med förre ägaren slog ut väggen och gjorde det till ett stort! Sedan har maken även byggt trappsteg och gångar så att hon kan komma upp ovanför bl.a. medicinskåpet. Där har vi satt en bädd och hon brukar lägga sig och titta ut, där har hon utsikt över kök, hall och en del av vardagsrummet! 🙂

[RMSLiners]
3

Har bara en på 186cm som vi köpte från nordens djurshop åt vår katt. Jag skulle bli tokig om vi hade fler för så roligt är det inte att städa och dammsuga av en vilket jag gör varje dag.

Nerdysiamese
1

jag har två, ett från golv till tak och en lite mindre.

Men det är den stora som är favoriten dock, ett bättre köp hade jag nog inte kunnat göra enligt mina katter =)

Fick dom bestämma skulle dom nog ha ett till… hmmm…

Medarbetare på Datorspel I Fokus

tlover
1

jag har ingen för vår katt tycker om lyktstolpen på gården mer iställer och efter det kommer vanliga träd. Ett klösträd skulle bara vara ivägen.

men använder katten dom kan man säkert ha endel.

Edit: vi har ett oihopsatt som ser ut som bilden på #0 fast andra färger däremot

l'm back

MiaaiM
1

Tack alla för era svar! :)

Jag funderar som sagt på att "bygga" en egen. Maken är väldigt händig och han har faktiskt pratat om det. Han får semester snart och då ska han få sätta igång. 😃 Jag ska finkamma internet och se om man kan få inspiration. Wilma, min första katt, hon tycker inte alls om klösträden men om man gör en egen av trädstammar och grova grenar kanske det tilltalar henne mer! 👍

Kaptenalexa
1

Man kan inte ha för många! :D
Själv har vi två st lite mindre, båda används flitigt till att sova, titta på akvariet och leka med nedhängande boll :) Och klösa på!

Karln och jag letar däremot efter en riktigt stor till kissarna såfort ekonomin tillåter det och vi har hittat "the one" :)

Calico
1

Jag har tre klösträd, ett upp till taket i vardagsrummet (katternas favorit), en upp till taket i sovrummet och ett lite mindre ute på balkongen. Mina katter älskar sina klösträd. :)

/Matilda

Mona22
0

Har ett i varje rum (2 i storarummet). Storarummet och sovrummet har golv till tak. hall kök och hobbyrum har mindre.

IdaL
0

Jag har inte ett enda!
Nog för mina katter har en hel skog utanför dörren men tycker det hade varit kul om jag kunde ha en inne, har dock inte direkt plats och dessutom tycker resten av familjen dom är "fula" så får inte köpa en för dom 🤪

[Jaazoo]
0

Hade två, det ena knäcketes nyligen så har numera bara ett golv till tak. Ska köpa ett nytt och ha på balkongen snart. Tycker två är lagom men skulle eventuellt kunna stäcka mig till ett till från Kattens No.1 isf model dagmar och ha i sovrummet 🙂 Men absolut inte fler..

jollycox
0

Vi har tre. Det ena är dock bara en pelare, hemmagjord, där dom kan sträcka ut sig ordentligt och klösa. Och så har vi ett golv till tak som är ganska smalt. Båda dom två står under trappen. Sen har vi ett mindre som står i ett rum där ena katten brukar vara ibland. Det är dock ganska ostabilt. Skulle vilja ha ett till men vet inte riktigt var vi skulle få plats med det.

Detta hemmagjorda klösträd tycker jag är himla fint och väldigt stabilt: http://brimco.blogspot.se/p/scrapbooking-tips-ideer.html

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Alexej
0

#14 Den var verkligen fin och stabil.

Man måste skilja mellan klödträd och klätter-och sovträd. För att en katt kan verkligen klösa måste den kunna sträcka ut sig så en bra klösträd är en pelare på minst 1 m.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Thiah]
0

Vi har två, en hög som står i köket (det låter ju så massor på kvällarna/nätterna när dom ska vässa klorna) samt ett litet som står i vardagsrummet. 

Vi har även en liten del från ett gammalt klösträd som står på balkongen som utnyttjas vår/sommartid när balkongdörren är öppen. Vi har inglasad balkong så katterna älskar att vara där så fort solen börjar lysa.

emjon
0

Katterna här älskar alla sina olika klösmöbler och det gör matte med så resultatet blir många och vi gillar särskilt katten no. 1. Mitt svar blir att man kan aldrig ha för många.

Denna står på ena sidan bokhyllan som det är olika bäddar på. I bakgrunden står en populär i hallen

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

emjon
0

På andra sidan bokhyllan har vi 1 med bara hängmattor eftersom kissarna gillar det så mycket

emjon
0

Denna har vi i sovrummet och den är också mycket populär att både leka och sova i

Jessicahagstrom94
0

Ja man kan ha för många? :) har man så många att man knappt kan röra sig på golvytorna, då är det nog dags att börja tänka. ;)