Kattplågaren i Högsbo
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1584936-ny-dod-katt-hittad-i-hogsbo
Verkar som att det varit ett till "anfall" i Högsbo igen. Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen på det 😭
Förstår inte hur man kan vilja skada ett försvarslöst djur. Jag blir verkligen mörkrädd när man ser hur mycket hemskt folk gör. Hur kan man ens få för sig något sånt?!
Hoppas verkligen att alla i området håller sina katter inne och att polisen tar detta på allvar så att det kan få ett slut 😕
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Det jag mest blir irriterad på är varför släpper folk ut sina katter när det finns en mördare i området!! Hur lite betyder katterna då? 😮
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#1 Precis! Jag hade aldrig i livet släppt ut mina katter! 😮 Även om mina till mesta dels är ute nu så hade dom fått vara inne vare sig dom ville eller inte.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

#2 precis, men de har väl inställningen att man alltid kan köpa/få en ny. Jag skulle inte förlåta mig själv om det hänt någon av mina kissar. Nu har jag innekatter som jag har i koppel ute så risken är väl lite mindre att någon skadar dem🙂
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Handlingen i sig är oförsvarlig, men jag kan heller inte förstå hur man kan äventyra sin egen katts liv genom att låta den gå ut i ett tättbebyggt område. Än mindre när det går någon lös som uppenbart tycks njuta av den makt och det lidande h*n kan tillfoga något levande.
Medarbetare Hittekatter iFokus
hemskt… tycker verkligen polisen borde prioritera detta, dels då brotten i sig redan är hemska och måste sprida stor otrygghet i området, dels då det inte finns någon garanti att brottslingen inte övergår till människor om han får fortsätta….
Var ju något liknande närmare Sthlm för några år sedan. dock några mil ifrån mig. mina katter fick inte gå tillbaka tills de fick fast snubben som gick runt o misshandlade katterna. Visst att mina katter är jätteskygga mot nya folk men antar att han visste hur han skulle fånga in katter :/
Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius
Hoppas dom hittar vem det är snart. Personen behöver ju självklart hjälp också.
Förmodligen tänker de som släpper ut "det händer inte min katt" eller "min katt får han minsann inte tag på". Det betyder ju inte att de inte älskar sina katter, bara är väldigt obetänksamma och förmodligen ångrar de sig djupt om det händer något med katten.
Eller så kan det vara att katten faktiskt smiter ut. En katt som är van att gå ute vill ju gärna gå ut och ju längre man håller den inne desto mer vill den gå ut och då kanske den lyckas smita tillslut till ägarnas förtvivlan.
Man kanske inte ska vara så snabb att döma hur folk tänker innan man faktiskt vet hur de har tänkt.
Jag hoppas de får tag på den jäveln snart, tycker det är sjukt obehagligt.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Det här är så fruktansvärt att man inte finner ord,det är ju liv med känslor men tyvärr finns det många sjuka som inte kan tygla sig vad gäller mördande av både djur och människor.
Jag är tacksam att mina katter är innekatter med tillgång ute under uppsikt för man vet ju aldrig vad för sorts folk som kan komma och göra vad som helst.
Tragiskt och det gör ont i mig när jag läser,man finner inga ord för dom räcker inte till att beskriva dessa hemskheter.